E-skúter – HECHT BETIS SILVER

1 399,00 

Elektrický moped (skúter) s motorom 800 W. Max. rýchlosť 40 km/h, dojazd až 40 km. Dojazd je možné zvýšiť pomocou šliapania ako na bicykli.

Ahoj kalkulačka

Cena dopravy pre produkty nad 30 kg môže byť vyššia.
Pre určenie ceny dopravy Vás budeme kontaktovať.

Možný predaj na splátky

Bližšie informácie na 0905 357 375

Katalógové číslo: 8596520005943 Kategórie:

Popis

Elektrický moped s homologizáciou na prevádzku na pozemných komunikáciách. O pohon sa stará 800 W bezkartáčový motor umiestnený v náboji zadného kolesa. Napájaný je z lítiového akumulátora s kapacitou 12 Ah, ktorý skútru dáva dojazd až 40 km na nabitie. Pokiaľ by výkon motora alebo kapacita akumulátora nedostačovali, je možné dojazd zvýšiť pomocou šliapania do pedálov obdobne ako na elektrobicykli. Maximálna rýchlosť je 40 km/h. Kolesá sú osadené 18" x 25 bezdušovými pneumatikami, o bezpečné zastavenie sa starajú kotúčové brzdy. Batéria je plne nabitá za 6-7 hodín. 

Svojou konštrukciou sa tak tento skúter stáva elektrickou náhradou legendárnej babety. Oproti nej je však úplne tichý, bez splodín, šetrný k životnému prostrediu.

  • Prečo musí mať skúter homologizáciu a EČV?

    Jediné motorové vozidlá, ktoré smú legálne na ceste bez registrácie sú v podstate iba elektrobicykle a elektrické invalidné vozíky, pričom Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady Európskej únie č. 168/2013 presne špecifikuje, čo môže byť považované za elektrobicykle. Predovšetkým musia byť splnené tri podmienky:

    1. Výkon motora nesmie byť vyšší ako 250 W
    2. Motor môže iba pomáhať pri šliapaní do pedálov
    3. Pri dosiahnutí rýchlosti 25 km/h sa musí motor samočinne odpojiť.

    Dodržané musia byť všetky tri podmienky súčasne, nestačí preto iba motocyklu pridať šliapacie pedále a tvrdiť, že môže ísť o elektrobicykel. Ak má teda vozidlo vyšší výkon motora ako 250 W, alebo sa pomocou motora pohybuje aj bez šliapania do pedálov, alebo je s pomocou motora schopné dosiahnuť rýchlosť vyššiu ako 25 km/h, jedná sa z pohľadu zákona o motorové vozidlo, ktoré musí spĺňať všetky náležitosti. Ak teda nemôže ísť o elektrobicykel, je to teda homologizácia pre prevádzku na pozemných komunikáciách, registračná značka, platné osvedčenie technickej kontroly a platné zákonné poistenie. Vodič potom samozrejme musí byť držiteľom vodičského oprávnenia potrebnej kategórie.

    Bohužiaľ sa môžete stretnúť na trhu aj so strojmi, ktoré homologizáciu pre prevádzku na pozemných komunikáciách nemajú, hoci nespĺňajú parametre pre zaradenie do kategórie elektrobicyklov (prípadne kategórie invalidného či seniorského vozíka). Také stroje ale na cestu nesmú. Či už vám predajca bude z dôvodu nepoctivosti, či neznalosti zákona tvrdiť čokoľvek, všetky prípadné následky vyplývajúce z používania takéhoto stroja v rozpore s platnými predpismi ponesie vždy iba prevádzkovateľ (vodič).

    Ak vás s vozidlom bez homologizácie, platnej technickej kontroly a bez poistenia zodpovednosti z prevádzky vozidla zastaví cestná kontrola, pokuta sa môže vyšplhať v krajnom prípade na stovky dokonca až tisíce eur.